EPA / AOP
18:10 - 30.01.2016 pelit / Markku Leppilampi
Mitä ihmettä? Afganistaniin ja Irakiin hyökännyt puolustusministeri julkaisi pelin
Yhdysvaltain entinen puolustusministeri Donald Rumsfeld julkaisi pelin Applen älypuhelimille ja tableteille, The Guardian kertoo [lähde]. Mies oli hallituksessa Yhdysvaltain hyökättyä Irakiin ja Afganistaniin 2000-luvun alkupuolella.
Peli on jonkinlainen variantti pasianssista. Siinä käytetään muun muassa kahta eri pakkaa yhden sijaan. Toisen maailmansodan aikaan Yhdistyneen kuningaskunnan pääministerinä olleen Winston Churchillin tiedetään pitäneen juuri tästä versiosta.
Rumsfeld hehkuttaa peliä "kenties haastavimmaksi strategiapeliksi tai logiikkapähkinäksi, jota hän on pelannut."
Hän ei koodannut peliä itse, vaan teki sen yhteistyössä WSC Solitaire -pelifirman kanssa.
artikkelin avainsanat:
pasianssi
pasianssi
