Alamy / AOP
07:10 - 24.01.2017 viihde / Markku Leppilampi
Microsoftilla oli nerokas syy pasianssin toimittamiseen käyttöjärjestelmän mukana - eikä syy ole viihteessä
Useimmat lienevät joskus törmänneet Microsoftin käyttöjärjestelmien mukana tulevaan pasianssipeliin.
Mirror kertoo [lähde] nyt, ettei pelin alkuperäisenä tarkoituksena suinkaan ollut viihde vaan ihmisten opettaminen hiiren käyttöön pelin avustuksella.
Windows 3.0:n mukana tulleen pelin tarkoituksena oli opettaa hiiren käyttöä. Windows 3.1:n pasianssilla puolestaan opetettiin paitsi vasemman, myös oikean napin käyttöä.
Ikävä kyllä pasianssia ei enää tullut Windows 10 -version mukana.
